anulek - 2008-01-17 14:50:35

Content - Manor System    
    Co to jest manor system? Jest to system wiążący właścicieli zamkow i pozostałych graczy. Właściciel zamku inwestuje kasę w sprzedarz nasionek. Gracze mogą kupować nasionka i używać ich na odpowiednich mobach (liczy się level moba). W wyniku zasiewania nasionek gracze otrzymują owoce, które mogą zamienić na matsy. Właściciele zamków za skupione owoce mogą tworzyć różnego rodzaju przedmioty (za dodatkową opłatą u kowali znajdującyh się w zamkach).

Rozpoczynamy zabawę od rozmowy z Manor Managerem w każdym mieście (posiadającym zamek i właściciela):



Purchase Seed - otwiera okno kupowania ziarenek
Tally up indigenous product - sprzedaż (a raczej zamiana na maty) owocow
Viev the manor status - otwiera okno z informacjami o ilości dostępnych ziarenek/owoców oraz ich cenach
Viev the basic seed information - to samo okno co powyżej
Purchase harvester - kupno kosy
Ask aboute present ... - informacja o właścicielu zamku, jego klanie i podatkach
"Tell me what you mean ... - mały user guide

Okienko z 3(lub 4) opcji:

Na górze mamy 3 zakładki, po kolei: info o ziarenkach, info o owocach, info o matsach + zestawienie cen ziarenek i owoców.

1 zakładka - info o ziarenkach



Pierwsza od lewej lista rozwijalna Current Seed - możemy sprawdzić ceny i ilość na sprzedaż/do skupu na dzień bieżący (current) i następny (next).
Kolejna lista rozwijalna pozwala nam przeglądać ceny dla każdego miasta.
Dalej mamy tabelkę i w niej 4 kolumny:
Seed name - nazwa ziarenka
Residual - ile ziarenek jest aktualnie dostępnych do kupienia
Sales - ile ziarenek dziennie jest dostępnych do sprzedaży
Sales Price - cena

2 zakładka - info o owocach



Tabelka z 5-cioma kolumnami:
Crop Name - nazwa owoca
Remaining - ile ziarenek można aktualnie odsprzedać (zamienić na maty)
Buy - ile ziarenek dziennie można odsprzedać
Buy Price - wycena owocu (nie dostajemy adeny tylko maty o rownowartości tej ceny)
Reward - w kolejnej zakładce możemy sprawdzić, jakie maty sa dla opcji 1-wszej, a jakie dla 2-giej

3 zakładka - info o matsach + zestawienie cen ziarenek i owoców



Tabelka z 6-cioma kolumnami:
Crop name - nazwa owoca (i zarazem odpowiadającego mu ziarenka)
Lvl - level owoca
Seed Price - cena ziarenka
Crop Price - wycena owocu
Reward 1 - rodzaj matu jaki dostaniemy po oddaniu owocu
Reward 2 - jak wyżej

Na dole mamy jeszcze przyciski do kupna ziarenek i sprzedaży owoców.

Wszystko ładnie i pięknie, tylko jak mogę policzyć zyski?
Z tabelki odczytujemy cenę ziarenka, wycenę owocu i jaki mat dostaniemy w danym mieście za ten owoc. Idziemy do jakiegos npc - handlarza i sprawdzamy po ile skupuje od nas dany mat. Teraz znamy juz cenę matu, czyli możemy oszacować ile matów dostaniemy za dany owoc.

Rodzaje ziarenek.

Coda - dla graczy i mobów w zakresie leveli 10-30
Cobol - dla graczy i mobów w zakresie leveli 31-48
Codran - dla graczy i mobów w zakresie leveli 49-64
Coba - dla graczy i mobów w zakresie leveli 61 i wzwyż





Kupno ziarenek (seeds).

Zaopatrujemy sie u Manor manager'a w każdym mieście. Skup jest resetowany codziennie o 8 PM PST (czyli o 5 rano naszego czasu). Jak w danym dniu sprzedadzą się wszystkie ziarenka, to nie kupisz więcej aż do następnego dnia. Właściciel zamku może wstrzymać lub zmienić ilość ziarenek do sprzedaży każdego kolejnego dnia. Ziarenka mają zasięg levelowy (10 lvl). Dla 100% zbierania owoców (crop) twoja postac, ziarenko i mob na którego je zasiejesz muszą być w zasiegu levelu.
(Dodam od siebie, że jednorazowo musisz sobie kupic kosę - harvester).

Zbieranie owoców (crops).

(Od siebie dodam, że najlepiej wrzucić ikone ziarenka i kosę na pasek skrótów). Zaznaczasz moba i klikasz na ikonę ziarenka (graficznie akcja ta wyglada jak spoil). Dostaniesz komunikat - "Plainting failed" albo "Plainting succeeded". Można próbować zasadzić ponownie ziarenko na tym samym mobie w przypadku, gdy poprzednie nie weszlo. Po zabiciu moba używamy kosy i dostajemy komunikat - "earned [crop type]" lub "harvest failed". Ziarenka muszą być zasiewane w okolicah miasta, w którym zostały kupione. Jednakże owoce (crops) mogą być sprzedane w jakimkolwiek mieście - uwzgledniając to, że właściciel zamku udostępnia skup danego owocu.

Minusy.

Zasianie ziarenka na mobie równa się temu, że mob może wydropić tylko adene i nic innego. (Dodam od siebie, że można uzywac Spoila, tylko najpierw wyciągamy owoce za pomocą Harvestera, dopiero później używamy Sweep - po którym mob znika).

Plusy.

Korzyści zależą od danego właściciela zamku. Po pierwsze nie dostaniesz adeny przy oddawaniu owoców u manor managera.

Właściciel zamku ustala wartość poszczególnych owoców w adenie. Oddając owoc dostajemy materiały o równowartości tej ceny. Równowartość jest ustalana względem ceny skupu materiałów w danym mieście (u jakiegokolwiek handlarza npc w danym mieście). Czyli jak npc będzie nam płacił za animal skin 50adeny, a wycena owocu wynosi 500adeny u manor managera to dostaniemy 10 animal skin za ten owoc.

Rodzaj materiału, jaki otrzymamy zależy od typu ziarenka. Dostajemy zawsze 1 rodzaj materiału na dany typ ziarenka.

Ważnym do zapamiętania jest to, że właściciel zamku może nie skupować tych samych ilości owoców każdego dnia. Właściciel zamku ustawia także maksymalną ilość sprzedawanych ziarenek i skupowanych owoców. Więc nie ma co się nastawiać na farmowanie 10k owoców przez cały tydzień i później sprzedania ich za jednym razem.

   

Z oficjalnego opisu na stronie lineage2.com

Do +/- 5 leveli różnicy pomiędzy levelem ziarenka i levelem mobka, na którego zasiewamy jest bardzo duża szansa na sukces, z każdym kolejnym levelem szansa zmniejsza sie o 5%.

Do +/- 5 leveli rożnicy pomiędzy levelem postaci zasiewającej i levelem mobka, na którego zasiewamy jest 100% szansa na sukces, z każdym kolejnym levelem szansa zmniejsza sie o 5%.

Aby uniemożliwić zasiewanie przez graczy o niskim levelu i późniejszego zbierania przez wysoko levelowych graczy - porównanie levelów ma także miejsce podczas wyciągania owocu (harvesting). Do +/- 5 leweli różnicy pomiędzy graczem wyciagajacym owoc, a mobkiem szansana sukces jest bardzo duża, z każdym kolejnym levelem szansa spada o 5%.


źródło:  www.lineage2.com, www.lineage2.stratics.com

GotLink.pl